Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Teaching English

TaschenbuchKartoniert, Paperback
CHF38.60
CHF33.20
Rabatt14
Rabatt gültig bis01.11.2024 00:00:00

Beschreibung

This foundational coursebook offers an accessible and up-to-date introduction to all relevant areas of Teaching English. Definitions and practical examples guide the understanding and reflection of basic and advanced concepts of foreign language learning. The fully revised second edition responds to new developments in language education: (1) Recent policies from the Kultusministerkonferenz and updates of the Common European Framework of Reference for Languages with its Companion Volume (2020) pay more attention to language awareness, mediation, and media literacy. (2) New empirical research explores the aims, methods, and impact of professional teacher education, Task-Based Language Teaching, and Content-and-Language-Integrated Learning. (3) The dramatic need for online teaching has met with refined concepts of multimodal media competence and cutting-edge tools for the digital classroom. This essential introduction and the PowerPoint presentations online facilitate multimodal teaching and learning.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-8233-8393-2
ProduktartTaschenbuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum25.07.2022
Auflage22002 A. Second, updated and completely revised edition
Seiten349 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 158 mm, Höhe 226 mm, Dicke 25 mm
Gewicht638 g
Artikel-Nr.24447534
Verlagsartikel-Nr.18393
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.37617372
Weitere Details

Reihe

Autor

Prof. Dr. Michael Meyer lehrt für englische Literaturwissenschaft und Fachdidaktik an der Universität Koblenz-Landau, Campus Koblenz.Prof. Dr. Laurenz Volkmann lehrt Englische Fachdidaktik an der Friedrich-Schiller-Universität Jena.Dr. Nancy Grimm ist Referentin für Medienbildung am Brandenburger Landesinstitut für Schule und Medien.

Schlagworte

Vorschläge