Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

New Perspectives on Curriculum, Learning and Assessment

BuchGebunden
CHF71.00

Beschreibung

This book offers a detailed analysis and assessment of the state of education round the world. The argument is made that education and curriculum practices are deficient for two reasons. The first is the adoption by governments, policy-makers and practitioners of a set of knowledge practices that can be broadly characterised as empiricist and technicist, and which has come to dominate how curricula are constructed and certainly how education systems and their work can be described. The second is the adoption of a model of curriculum that is both backward-looking and, in its own terms, confused and muddled. This book then sets out an alternative model, which is more cogent and better focused on human wellbeing.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-319-22830-3
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum13.11.2015
Auflage1st ed. 2016
Seiten224 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 160 mm, Höhe 241 mm, Dicke 18 mm
Gewicht506 g
Artikel-Nr.2680288
Verlagsartikel-Nr.978-3-319-22830-3
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.18615285
Weitere Details

Reihe

Autor

Schlagworte