Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Governing-Evaluation-Knowledge Nexus

Swedish Higher Education as a Case
BuchKartoniert, Paperback
CHF71.00

Beschreibung

This Open Access book analyses the interplay between governing, evaluation and knowledge with an empirical focus on Swedish higher education. It investigates the origins, logics, and mechanisms of evaluation and quality assurance reforms and their dynamic interactions with institutional, national and European policy contexts. The chapters report findings from extensive empirical studies that offer detailed insight into the work of governing in higher education, by giving voice to actors at various levels and positions including the ministry, national agency and University employees. Central themes include the influence of European policy, changing system designs, media relations and quality assurance enactments in University institutions. The book also explores the ways in which an emerging professional cadre, labelled qualocrats, enacts and mediates evaluation and quality assurance policy and practice. Taken together, the expanding evaluation machinery in Swedish highereducation highlights the pivotal role of knowledge as a governing resource, and points to special features of evaluation as a particular form of practice that makes knowledge work for governing.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-030-21145-5
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum11.09.2020
Auflage1st ed. 2019
Seiten228 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 13 mm
Gewicht353 g
Artikel-Nr.22315254
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.34719552
Weitere Details

Reihe

Autor

Weitere Produkte von Hult, Agneta

Hrsg.

Weitere Produkte von Rönnberg, Linda

Hrsg.

Schlagworte