Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Quellenarbeit im Geschichtsunterricht
ISBN/GTIN

Quellenarbeit im Geschichtsunterricht

Die empirische Rekonstruktion von Kompetenzerwerb im Umgang mit Quellen
E-BookPDFE-Book
CHF43.00

Beschreibung

For decades, using primary source evidence in the history classroom has been one of the few undisputable paradigms of history instruction in Germany. Consequently, gaining historical knowledge from primary sources has been a core element in modelling historical competencies. However, which competencies are being acquired or activated when students are faced with primary source evidence in everyday history lessons remains virtually unknown. In order to examine how students and teachers use primary sources, the author has filmed and analyzed more than forty history lessons using the documentary method. The results suggest that a certain amount of construction and the opportunity for cooperation are required in order to foster the competent use of primary sources. Instruction based on traditional teacher-centered classroom discussion, on the other hand, does not offer a suitable framework for competency-based historical learning.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783847003014
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Erscheinungsdatum17.09.2014
Auflage14001 A. 1. Auflage 2014
Seiten296 Seiten
SpracheDeutsch
Artikel-Nr.11969483
KatalogVC
Datenquelle-Nr.5231947
Weitere Details

Reihe

Autor