Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Role of Moral Reasoning on Socioscientific Issues and Discourse in Science Education

E-BookPDFE-Book
CHF118.00

Beschreibung

This book is the first in the field to directly address moral reasoning and socioscientific discourse. It provides a theoretical framework to rethink what a "functional view" of scientific literacy entails by examining how nature of science issues, classroom discourse issues, cultural issues, and science-technology-society-environment case-based issues contribute to developing habits of mind about socioscientific content. The philosophical, psychological and pedagogical considerations underpinning the role of moral reasoning and the status of socioscientific issues in science education have been succinctly expressed and elucidated in this book. Science teachers, teacher educators, researchers, curriculum designers, politicians, and organizations interested in educational and political reform should find this volume very relevant and important for their missions. The extensive coverage of topics makes this book excellent for both theoretical and practical purposes.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781402049965
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisWasserzeichen
Erscheinungsdatum29.04.2007
Auflage2003
Reihen-Nr.19
Seiten311 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenVIII, 312 p.
Artikel-Nr.10091762
KatalogVC
Datenquelle-Nr.3535852
Weitere Details

Reihe

Autor