Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Das Schulbuch in der Forschung

Analysen und Empfehlungen für die Bildungspraxis, Eckert. Expertise 4
BuchKartoniert, Paperback
CHF46.00

Beschreibung

The volume provides a systematic view on recent and contemporary research into textbooks in a range of contexts. As well as exploring the historical development and the design of textbooks and issues around the teaching of specific subjects, it examines aspects of textbooks relating to cognitive psychology and the influence of textbooks on the learning process. The authors investigate textbooks as foci of teachers´ and learners´ expectations, their use and the extent to which they meet the challenges of migration and the inclusion of children with disabilities in schools. The recommendations with which the volume concludes provide educational practitioners with guidance for using educational media in the classroom and education policymakers with encouragement to establish the trends the volume describes at the top of the research and education policy agenda.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-8471-0385-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum10.12.2014
Auflage1. Auflage
Seiten203 Seiten
SpracheDeutsch
Artikel-Nr.1482059
KatalogAVA
Datenquelle-Nr.10791381
Weitere Details

Autor

Dr. Eckhardt Fuchs ist Professor für Historische und Vergleichende Bildungsforschung an der TU Braunschweig. Dr. Inga Niehaus ist Forschungskoordinatorin am Georg-Eckert-Institut in Braunschweig. Almut Stoletzki ist Diplom-Sozialwissenschaftlerin.

Schlagworte