Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Preservice Primary Teachers¿ Diagnostic Competences in Mathematics

Assessment and Development
BuchKartoniert, Paperback
CHF98.00

Beschreibung

Considering the relevance of teachers¿ diagnostic competence for understanding students¿ thinking and providing effective learning opportunities, Macarena Larrain investigates the development of future primary school teachers¿ diagnostic competence in error situations already during initial teacher education. Using video vignettes of classroom situations and samples of students¿ work, the author focuses on fostering future teachers¿ competence to identify students¿ errors, elaborate hypotheses about the causes of those errors and to design appropriate strategies for supporting students in overcoming their misconceptions. She also describes aspects of teachers¿ knowledge, beliefs and experience that are relevant for the competence and its development.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-658-33823-7
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum25.06.2021
Auflage1st ed. 2021
Seiten252 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 148 mm, Höhe 210 mm, Dicke 14 mm
Gewicht331 g
Artikel-Nr.17896432
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.36822477
Weitere Details

Reihe

Autor

About the author

Macarena Larrain Jory has been educating pre- and in-service Chilean primary school teachers for the last 10 years and completed her PhD as an external doctoral student in the field of mathematics education with Prof. Dr. Gabriele Kaiser at the University of Hamburg.

Weitere Produkte von Larrain Jory, Macarena

Schlagworte