Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

The Palgrave Handbook of Media and Communication Research in Africa

BuchGebunden
CHF298.00

Beschreibung

This handbook attempts to fill the gap in empirical scholarship of media and communication research in Africa, from an Africanist perspective. The collection draws on expert knowledge of key media and communication scholars in Africa and the diaspora, offering a counter-narrative to existing Western and Eurocentric discourses of knowledge-production. As the decolonial turn takes centre stage across Africa, this collection further rethinks media and communication research in a post-colonial setting and provides empirical evidence as to why some of the methods conceptualised in Europe will not work in Africa. The result is a thorough appraisal of the current threats, challenges and opportunities facing the discipline on the continent.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-319-70442-5
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum05.04.2018
Auflage1st ed. 2018
SpracheEnglisch
MasseBreite 160 mm, Höhe 241 mm, Dicke 34 mm
Gewicht951 g
Artikel-Nr.1393745
Verlagsartikel-Nr.978-3-319-70442-5
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.24356256
Weitere Details

Autor

Schlagworte