Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Global Perspectives of Nanoscience and Engineering Education

BuchGebunden
CHF191.00

Beschreibung

This book presents the perspectives of nanotechnology educators from around the world. Experts present the pressing challenges of teaching nanoscience and engineering to students in all levels of education, postsecondary and informal environments. The book was inspired by the 2014 NSF workshop for Nanoscience and Engineering Education. Since nanotechnology is a relatively new field, authors present recommendations for designing nanotechnology education programs. The chapters describe methods to teach specific topics, such as probe microscopy, size and scale, and nanomaterial safety, in classrooms around the world.  Other chapters describe the ways that organizations like NNIN and the NISE Network have influenced informal nanotechnology education. Information technology plays a growing role in all types of education and several chapters are devoted to describing ways how educators can use online curricula for teaching nanotechnology to students from preschool to graduate school.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-319-31832-5
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum05.07.2016
Auflage1st ed. 2016
Seiten400 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm
Gewicht7391 g
IllustrationenXII, 400 p. 86 illus., 72 illus. in color., schwarz-weiss Illustrationen, farbige Illustrationen
Artikel-Nr.1848382
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.19715854
Weitere Details

Reihe

Autor

Weitere Produkte von Bhushan, Bharat

Hrsg.

Schlagworte

BZ
THEMA Hauptschlagwort
VLB Haupt-Lesemotiv