Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Beschreibung

This book is an exploration of tools and mathematics and issues in mathematics education related to tool use. The book has four parts. The first part sets the scene with a reflection on doing a mathematical task with different tools, a mathematician's account of tool use in his work and historical considerations of tool use. The second part opens with a broad review of technology and intellectual trends, circa 1970, and continues with three case studies of approaches in mathematics education and the place of tools in these approaches. The third part considers issues related to mathematics instructions: curriculum, assessment and policy; the calculator debate; mathematics in the real world; and teachers' use of technology. The final part looks to the future and digital tools: task design; the importance of artefacts in gameplay; and new forms of activity via connectivity.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-319-02395-3
ProduktartBuch
EinbandGebunden
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum25.04.2016
Auflage1st ed. 2016
SpracheEnglisch
MasseBreite 160 mm, Höhe 241 mm, Dicke 33 mm
Gewicht922 g
Artikel-Nr.1113159
Verlagsartikel-Nr.86288625
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.17166508
Weitere Details

Reihe

Autor

Schlagworte