Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Sustainable Business

Managing the Challenges of the 21st Century
BuchKartoniert, Paperback
CHF44.90

Beschreibung

This open access book is a compact guide to the development of sustainable business, which has become the central concept in discussions about the future development of humanity and planet earth. It provides basic terminology and concepts on sustainable business and offers insights into a new management paradigm that integrates social and environmental dimensions into business models, strategies, and operations. New business concepts such as the donut economy, the circular economy, social innovation and sustainable leadership are introduced and the book outlines how they influence the way we run businesses today and in the future. This book lays the foundation for new management thinking in business and academia, making it a essential reader for professionals and students alike.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-031-25396-6
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
ErscheinungslandDeutschland
Erscheinungsdatum18.05.2023
Auflage1st ed. 2023
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 9 mm
Gewicht254 g
Artikel-Nr.29647753
Verlagsartikel-Nr.9783031253966
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.44435423
Weitere Details

Reihe

Autor

This book originates from the Institute of Sustainable Business at Bern University of Applied Sciences, Switzerland. Manuel Fischer, Daniel Foord,  Jan Frecè, Kirsten Hillebrand, Ingrid Kissling-Näff, Rahel Meili, Mari Peskova, David Risi, René Schmidpeter and Tobias Stucki are all researchers in various positions at this institute.

Weitere Produkte von Fischer, Manuel

Weitere Produkte von Foord, Daniel

Weitere Produkte von Frecè, Jan

Weitere Produkte von Stucki, Tobias

Weitere Produkte von Meili, Rahel

Weitere Produkte von Peskova, Marie

Schlagworte