Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Political Science Pedagogy

A Critical, Radical and Utopian Perspective
BuchGebunden
CHF111.00

Beschreibung

The field of political science has not given sufficient attention to pedagogy. This book outlines why this is a problem and promotes a more reflective and self-critical form of political science pedagogy. To this end, the author examines innovative work on radical pedagogy such as critical race theory and feminist theory as well as more traditional perspectives on political science pedagogy. Bridging the divide between this research and scholarship on both teaching and learning opens the prospect of a critical, radical and utopian form of political science pedagogy. With chapters on Socrates, Frantz Fanon, Paulo Freire, Leo Strauss, Sheldon S. Wolin, e-learning, and a prison field trip, this book outlines a new path for political science pedagogy.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-3-030-23489-8
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum18.09.2019
Auflage1st ed. 2020
SpracheEnglisch
MasseBreite 153 mm, Höhe 216 mm, Dicke 16 mm
Gewicht368 g
Artikel-Nr.19553395
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.31956410
Weitere Details

Reihe

Autor

William W. Sokoloff is Associate Professor of Political Science at University of Texas Rio Grande Valley, USA. He is the author of Confrontational Citizenship: Reflections on Hatred, Rage, Revolution and Revolt (2017).

Schlagworte