Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Handbook of Business Communication

Linguistic Approaches
BuchKartoniert, Paperback
CHF60.50

Beschreibung

The book takes a specifically linguistic approach to business communication, drawing together perspectives from various research traditions. These include genre analysis, LSP research, and language teaching. There are 30 chapters organized into five parts: (1) Introduction; (2) genres and media (e.g., presentations, negotiations, meetings, sales talk, e-mail, websites, advertising, annual reports; (3) Foreign languages and culture (e.g., intercultural business communication, language needs and policies, multilingualism and English as a lingua franca in international business contexts, teaching and learning foreign business languages), (4) Lexical phenomena (e.g., structure and semantics of business terms, metaphor, metonymy and euphemism, language planning, the language of marketing and accounting, proper names in business, lexicography, corpora and corpus linguistics), (5) Building bridges across disciplines (e.g., organizational discourse, corporate language and design, standardized text modules).
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-5015-1900-0
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum08.07.2019
Reihen-Nr.13
Seiten712 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 170 mm, Höhe 240 mm, Dicke 38 mm
Gewicht1187 g
Artikel-Nr.19556619
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.31686950
Weitere Details

Reihe

Autor

Gerlinde Mautner and Franz Rainer, WU Vienna, Vienna, Austria.

Schlagworte