Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Introduction to the Theory of Games

Concepts, Methods, Applications
BuchKartoniert, Paperback
CHF190.00

Beschreibung

Game theory, defined in the broadest sense, is a collection of mathematical models designed for the analysis of strategic aspects of situations of conflict and cooperation in a broad spectrum of fields including economics, politics, biology, engineering, and operations research. This book, besides covering the classical results of game theory, places special emphasis on methods of determining `solutions' of various game models. Generalizations reaching beyond the `convexity paradigm' and leading to nonconvex optimization problems are enhanced and discussed in more detail than in standard texts on this subject. The development is theoretical-mathematical interspersed with elucidating interpretations and examples. Audience: The material in the book is accessible to PhD and graduate students and will also be of interest to researchers. Solid knowledge of standard undergraduate mathematics is required to read the book.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-1-4419-4811-3
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum19.11.2010
AuflageSoftcover reprint of the original 1st ed. 1999
Reihen-Nr.32
Seiten352 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 155 mm, Höhe 235 mm, Dicke 20 mm
Gewicht534 g
Artikel-Nr.1703551
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.10301672
Weitere Details

Reihe

Autor

Schlagworte