Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Understanding Student Participation and Choice in Science and Technology Education

BuchGebunden
CHF136.00

Beschreibung

Drawing on data generated by the EU´s Interests and Recruitment in Science (IRIS) project, this volume examines the issue of young people´s participation in science, technology, engineering and mathematics education. With an especial focus on female participation, the chapters offer analysis deploying varied theoretical frameworks, including sociology, social psychology, and gender studies. The material also includes reviews of relevant research in science education, and summaries of empirical data concerning student choices in STEM disciplines in five European countries.
Featuring both quantitative and qualitative analyses, the book makes a substantial contribution to the developing theoretical agenda in STEM education. It augments available empirical data and identifies strategies in policy-making that could lead to improved participation-and gender balance-in STEM disciplines. The majority of the chapter authors are IRIS project members, with additional chapters written by specially invited contributors. The book provides researchers and policy makers alike with a comprehensive and authoritative exploration of the core issues in STEM educational participation.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-94-007-7792-7
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum26.09.2014
Auflage2015
Seiten428 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 160 mm, Höhe 241 mm, Dicke 29 mm
Gewicht805 g
Artikel-Nr.1240384
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.16496477
Weitere Details

Autor

Weitere Produkte von Henriksen, Ellen Karoline

Hrsg.

Weitere Produkte von Ryder, Jim

Hrsg.

Weitere Produkte von Dillon, Justin

Hrsg.

Schlagworte