Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Consuming Sport
ISBN/GTIN

Consuming Sport

Fans, Sport and Culture
BuchKartoniert, Paperback
CHF89.00

Beschreibung

"Consuming Sport" is the first book to explicitly and comprehensively address how sport is experienced and engaged with in the everyday lives, social networks and consumer patterns of its followers, the fans. It examines the process of becoming a sport fan, and the social and moral career that supporters follow as their involvement develops over a lifetime.

As well as developing a new theory of sports fandom and presenting a case for new ethnographic approaches to the study of sports fans, the book includes a wealth of unique research material. The text explores the argument that while concepts of authenticity, tradition, and locality continue to have importance, today, mass media and merchandising have a far greater influence on patterns of loyalty.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/GTIN978-0-415-28891-0
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum03.06.2004
Seiten196 Seiten
SpracheEnglisch
MasseBreite 156 mm, Höhe 234 mm, Dicke 11 mm
Gewicht281 g
Artikel-Nr.3034987
KatalogBuchzentrum
Datenquelle-Nr.2332782
Weitere Details

Autor