Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Learning from Picturebooks
ISBN/GTIN

Learning from Picturebooks

Perspectives from child development and literacy studies
E-BookPDFDRM AdobeE-Book
CHF72.85

Beschreibung

Picturebooks, understood as a series of meaningful text-picture relations, are increasingly acknowledged as an autonomous sub-genre of children's literature. Being highly complex aesthetic products, their use is deeply embedded in specific situations of joint attention between a caregiver and a child. This volume focuses on the question of what children may learn from looking at picturebooks, whether printed in a book format, created in a digital format, or self-produced by educationalists and researchers.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781317961536
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisDRM Adobe
Erscheinungsdatum20.02.2015
Seiten246 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigrösse9185 Kbytes
Illustrationen22 schwarz-weiße Abbildungen, 12 schwarz-weiße Fotos, 10 schwarz-weiße Zeichnungen, 9 schwarz-weiße Tabellen
Artikel-Nr.4840320
KatalogVC
Datenquelle-Nr.786409
Weitere Details

Autor

Bettina Kümmerling-Meibauer is Professor in the German Department at the University of Tübingen, Germany.

Jörg Meibauer is Chair for German Linguistics at the Johannes Gutenberg University of Mainz, Germany.

Kerstin Nachtigäller is a member of the Emergentist Semantics Group at the Center of Excellence Cognitive Interaction Technology, Bielefeld University, Germany.

Katharina J. Rohlfing is Head of the Emergentist Semantics Group at the Center of Excellence Cognitive Interaction Technology, Bielefeld University, Germany.

Weitere Produkte von Kümmerling-Meibauer, Bettina

Hrsg.

Weitere Produkte von Nachtigäller, Kerstin

Hrsg.