Merkliste
Die Merkliste ist leer.
Der Warenkorb ist leer.
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Multimodal Semiotics
ISBN/GTIN

Multimodal Semiotics

Functional Analysis in Contexts of Education
E-BookPDFDRM AdobeE-Book
CHF56.10

Beschreibung

This volume presents an overview of new developments and applications of social semiotic theory. Pioneered by M.A.K. Halliday, social semiotic theory sees meaning as created through the interaction of texts (including writing, images, sound and space) within a given context. Divided into five sections, the contributors use social semiotic theory to analyse a range of contexts, including the classroom, the museum and cinema. The case studies show the range and scope of this method of analysis, and include: the school curriculum; literacy; print media; online resources; film; and advertising.


 


Multimodal Semiotics will be of interest to academics researching social semiotic theory, systemic functional linguistics and applied linguistics.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781441103758
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
FormatPDF
Format HinweisDRM Adobe
Erscheinungsdatum07.11.2008
Auflage08001 A. 1. Auflage
Seiten270 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigrösse3034 Kbytes
Artikel-Nr.1961914
KatalogVC
Datenquelle-Nr.150326
Weitere Details

Autor